Tinerii preferă experiențele online celor din viața reală

Divertismentul digital captivează tot mai mult tinerii, potrivit raportului Deloitte Digital Media Trends 2023, astfel că pentru aceștia experiențele online au devenit o parte semnificativă a vieții. Atracția este atât de mare încât jumătate dintre respondenții din Generația Z (14-26 ani) și Millennials (27-40 ani) cred că experiențele online le pot substitui semnificativ pe cele offline și afirmă că petrec mai mult timp interacționând cu alte persoane pe rețelele de socializare decât în lumea reală. În schimb, doar 20% dintre respondenții Generației X (41-57), Baby Boomers (58-76) și Matures (77+) sunt de aceeași părere și manifestă acest comportament.

Pe primele trei poziții în clasamentul activităților digitale de divertisment preferate de consumatori se regăsesc vizionarea emisiunilor TV sau a filmelor (30% dintre Generația Z și Millennials; 55% dintre Generația X, Baby Boomers și Matures), ascultarea muzicii (26% dintre Generația Z și Millennials; 22% dintre Generația X, Baby Boomers și Matures) și vizionarea conținutului generat de utilizatori (19% dintre Generația Z și Millennials; 6% dintre Generația X, Baby Boomers și Matures). Topul este completat de jocurile video (19% dintre Generația Z și Millennials; 6% dintre Generația X, Baby Boomers și Matures) și ascultarea podcasturilor (4% dintre Generația Z și Millennials; 2% dintre Generația X, Baby Boomers și Matures).

O nevoie de conectare socială

Generațiile mai tinere apelează la diferite tipuri de activități digitale pentru a-și satisface nevoia de conectare socială, subliniază raportul Deloitte. Respondenții din Generația Z și Millennials se simt cel mai conectați cu o comunitate atunci când urmăresc conținut generat de utilizatori (27%), joacă jocuri video (19%), vizionează emisiuni TV sau filme (18%), ascultă muzică (17%) sau podcasturi (10%). La polul opus, 45% dintre consumatorii din generațiile X, Baby Boomers și Matures declară că nu se simt o conectați social în timp ce desfășoară aceste tipuri de activități.

„Observăm că ramurile din peisajul media și de divertisment au devenit mai interconectate și interdependente. Raportul ne arată că jumătate dintre consumatori urmăresc adesea emisiuni sau filme prin intermediul platformelor de streaming video după ce au aflat despre ele pe rețelele de socializare, descoperă frecvent muzică nouă atunci când joacă jocuri video și le-ar plăcea ca mai multe dintre filmele și emisiunile TV preferate să fie transpuse în experiențe de gaming.”, a declarat Andrei Ionescu, Partener coordonator, Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România, Liderul industriei de tehnologie, media și telecomunicații.

Creatori de conținut și influenceri

Deși momentan nu este cea mai populară activitate online, vizionarea de conținut generat de utilizatori câștigă tot mai mult teren. Consumatorii aleg să urmărească acest tip de conținut pentru că este disponibil în mod gratuit (39%), este relevant (35%), poate fi accesat oricând și de oriunde (30%) și oferă mereu ceva nou (28%), conform studiului. În plus, pentru mulți oameni, creatorii de conținut nu sunt doar surse de divertisment, ci influenceri, de părerile cărora țin cont atunci când acordă încredere unui brand și când iau decizii de cumpărare. Nu mai puțin de 64% dintre reprezentanții Generației Z, 57% dintre Millennials, urmați de 41% dintre respondenții Generației X și 16% dintre Baby Boomers și Matures afirmă că sunt mai predispuși să achiziționeze un produs după ce vizionează recenzia unui creator de conținut sau influencer pe care îl urmăresc.

Nevoi emoționale și beneficii sociale

Jocurile video reprezintă o altă activitate de divertisment care le oferă consumatorilor diferite beneficii, mai arată studiul. Acestea pot sprijini nevoile emoționale ale jucătorilor, precum creșterea încrederii în sine (73% dintre respondenții Generației Z și Millennials; 47% dintre Generația X, Baby Boomers și Matures) și îmbunătățirea imaginii de sine (49% dintre respondenții Generației Z și Millennials; 19% dintre Generația X, Baby Boomers și Matures). Consumatorii care joacă în mod regulat jocuri video afirmă că această activitate le oferă și beneficii sociale, 75% dintre aceștia declarând că le place să joace cu familiile lor, în timp ce 62% simt că întâlnirea cu prietenii lor în jocurile video este o modalitate importantă de a petrece timp împreună.

Cea de-a 17-a ediție a raportului Deloitte Digital Media Trends 2023 a fost realizată de Deloitte’s Technology, Media and Telecommunications în urma derulării în noiembrie 2022 a unui sondaj în rândul a peste 2.000 de consumatori cu vârsta de peste 14 ani din Statele Unite.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like