Românii preferă companiile responsabile față de mediu

Șase din zece români ar fi mai puțin dispuși să cumpere de la companiile care nu manifestă responsabilitate față de mediu și societate, relevă un studiu realizat recent de Ipsos pentru ING Bank. Mai mult, 40% declară că au renunțat deja să cumpere de la companii despre care au descoperit că nu sunt responsabile cu mediul.

„Asistăm la o transformare în prioritățile consumatorului. Pe de o parte avem o conștientizare a responsabilității individuale, iar pe alta vedem și creșterea așteptărilor față de companii și autorități.”, declară Alexandra Maier, Sustainability Manager ING Bank România.

45% dintre români spun că sustenabilitatea produselor și impactul asupra mediului le influențează mai mult deciziile de cumpărare față de anii trecuți. Mai mult, peste jumătate ar plăti un preț mai mare pentru un produs mai durabil dacă ar ști că poate fi reciclat aproape cu totul și 49% ar plăti mai mult pentru un produs dacă achiziționează de la o companie responsabilă social. Aproape doi din trei români ar recicla și repara produsele pe care le dețin.

Opt din zece români sunt de părere că acțiunile lor pot avea un impact pozitiv asupra mediului și societății iar 42% din cei intervievați spun că au observat o preocupare crescută față de mediu și în rândul prietenilor sau al familiei în ultimul an.

„Conștientizarea faptului că fiecare dintre noi e parte necesară din această schimbare și că realmente fiecare gest contează este un lucru foarte puternic pentru rezultate pe termen lung. Faptul că devenim cu toții mai conștienți de impactul pe care îl avem și nu mai așteptăm «să se facă» arată că suntem pe direcția cea bună.”, spune managerul ING Bank România.

Două treimi din români sunt de părere că planurile de redresare economică trebuie să se concentreze pe accelerarea tranziției către o amprentă scăzută de carbon. 74% spun că vor să vadă mai multe reglementări din partea autorităților pentru susținerea sectoarelor de energie verde (eoliene offshore, de exemplu); 72% consideră că autoritățile ar trebui să impună condiții companiilor care primesc sprijin financiar, astfel încât acest sprijin să contribuie la atingerea obiectivelor privind schimbările climatice.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1.000 persoane, în luna septembrie a anului trecut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like