Semnificația și sustenabilitatea, decisive pentru satisfacția angajaților

Ceea ce e important să înțeleagă angajatorii din fenomenul „Marea Demisie” este că angajații nu trebuie tratați ca o resursă ce li se cuvine, subliniază o analiză PwC realizată în urma sondajului Global Workforce Hopes and Fears Survey 2022. Și totuși, punctează raportul PwC, multe companii manifestă exact această abordare, fie că nu acordă suficientă atenție acelor angajați competenți ce prezintă un mare risc de a pleca, fie că nu susțin oamenii care își doresc împlinirea personală și o activitate cu semnificație pentru ei sau că ratează șansa de a construi încredere în relația cu aceștia.

Desfășurat în 2022 pentru al treilea an consecutiv, în rândul a 52.000 de angajați din 44 de țări și regiuni ale lumii, sondajul aduce în lumină teme arzătoare pentru lideri. Astfel, peste o treime dintre respondenți intenționează să ceară o mărire a salariului și 20% dintre aceștia se declară dispuși să schimbe organizația pentru care lucrează. În aceste condiții, se evidențiază în raport, pentru a reține angajații este nevoie ca, pe lângă nivelul salariului, liderii să fie atenți la aspecte de substanță precum semnificația muncii din perspectiva angajaților și mediul în care aceștia se pot simți ei înșiși în rolul pe care îl joacă în cadrul organizației.

Sondajul mai relevă între altele că angajații sunt preocupați de teme sensibile precum cele de ordin politic și social și poartă astfel discuții în mediul de la serviciu chiar fără implicarea organizației. Aceștia sunt de asemenea interesați de sustenabilitatea organizației pe coordonatele mediu, social și guvernanță, căutând să știe implicațiile acestor tematici asupra propriei activități.

În ce privește modalitatea de lucru în regim hibrid, studiul relevă că la nivel global este preferată de peste 50% dintre angajați. Procentul se regăsește și în țara noastră, unde – potrivit unui comunicat de presă al PwC România – aproximativ doi din zece angajaţi (19%) lucrează în prezent exclusiv la distanţă, în timp ce 29% lucrează doar la sediul angajatorului, restul beneficiind de varianta hibrid. La nivel global, procentele sunt diferite, 31% lucrând exclusiv la distanţă, iar 13% la sediu.

Locul unde își desfășoară activitatea are un impact puternic asupra gradului de mulţumire al angajatului, se mai arată în comunicatul PwC România. Cei care lucrează exclusiv la distanţă sunt mai îngrijoraţi decât cei care lucrează hibrid sau fizic de lipsa oportunităţilor de avansare în carieră. În acelaşi timp, cei care nu pot lucra la distanţă – în principal pentru că munca lor poate fi făcută doar la sediul fizic – au un grad de satisfacţie mai scăzut faţă de locul lor de muncă.

Astfel, 21% dintre angajaţi – atât dintre cei români, cât şi dintre respondenţii la nivel global – sunt extrem şi foarte îngrijoraţi de lipsa oportunităţilor de avansare în carieră. Acest grup de respondenţi lucrează, în marea lor majoritate, exclusiv la distanţă.

”Flexibilitatea va defini modul de lucru de acum înainte și este improbabil să ne mai întoarcem la situația ante pandemie. Așa cum vedem, gradul de satisfacție se corelează cu posibilitatea de a lucra la distanță sau în varianta hibrid. Însă nu există o abordare unică pentru toate companiile și raportul între timpul petrecut la birou și cel de acasă va fi ajustat în funcție de specificul fiecărei industrii și al fiecărui angajator în parte. Totuși, studiile arată că o interacțiune față de în față este necesară pentru a construi încrederea în echipe și între angajați și angajatori, încredere care se vede în loialitate, retenție și satisfacția față de muncă în general.”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like