Edelman: Angajații companiei, mai influenți decât clienții

Angajații constituie astăzi cel mai influent public al companiilor, înaintea clienților, arată un studiu Edelman, realizat în luna august în șapte țări. Potrivit 2021 Edelman Trust Barometer Special Report, din perspectiva importanței pentru succesul pe termen lung, angajații companiei se află pe primul loc în clasamentul stakeholder-ilor, comparativ cu perioada pre-pandemică (începutul anului 2020), când clienții erau considerați drept publicul cheie. Practic, între cele două categorii s-a produs un schimb de locuri, fapt care este pus pe seama schimbării de valori generate de pandemie.

Așa cum subliniază Richard Edelman, CEO al companiei americane Edelman, dat fiind că salariile mai mari nu mai reprezintă un factor motivațional suficient pentru ca oamenii să muncească mai mult, provocarea liderilor din zona corporate a devenit și mai mare în termeni de motivație și retenție. Așteptările oamenilor de la angajatori au crescut foarte mult în ce privește rolul asumat de organizații in societate. Practic, așa cum punctează președintele Edelman, convingerile angajaților sunt astăzi determinante în procesul de alegere a companiei pentru care vor lucra, precum și în decizia de a rămâne alături de aceasta. Edelman vorbește de necesitatea creării de către companii a unei propoziții de valoare adresată angajaților, care să includă trei elemente cheie: cel tradițional – oferta salarială și oportunitățile de dezvoltare/avansare, unul recent introdus – orientarea către starea de bine (ce ia în calcul flexibilitatea programului și posibilitatea de a lucra la distanță) și un al treilea constând în dedicarea organizației de a acționa pentru binele mai larg al societății. „Angajatorii trebuie să fie la înălțime pe fiecare dintre aceste componente ale ofertei dacă vor să câștige și să-și păstreze oamenii.”, subliniază Richard Edelman.

Potrivit cercetării, peste trei sferturi dintre respondenți au declarat că au așteptări mai mari de la angajatori decât în urmă cu trei ani. Una dintre concluziile cheie ale studiului este cea că majoritatea celor chestionați (61%) își aleg angajatorul pe baza încrederii, respectiv convingerilor formate pe baza unor criterii bine definite, între care impactul organizației în plan social.

Pandemia a determinat oamenii să reconsidere munca și viața, în general, relevă raportul Edelman. Unul din cinci respondenți a declarat că au renunțat la job sau intenționează acest lucru în următoarele șase luni, considerentul principal fiind acela că se identifică mai mult cu valorile unei alte companii (59%). Între motivele care stau la baza plecării dintr-o organizație se regăsește și dorința de a schimba job-ul (50%) dar și nemulțumirea în ce privește modul în care compania în care lucrează abordează fenomenul de epuizare la locul de muncă (43%).

De notat că, potrivit ultimei ediții Edelman Trust Barometer, studiu realizat anual, compania a identificat faptul că, în raport cu alte surse instituționale de informații, „instituția angajatorului” beneficiază de o poziție privilegiată la capitolul încredere (77%). Fapt care impune ca liderii companiilor să ia atitudine pe teme de importanță arzătoare pentru societate, de la sustenabilitate până la diversitate și incluziune. Așadar, angajatorii ai căror lideri se poziționează ca promotori activi ai schimbării în bine au șanse mai mari să devină atractivi. În opinia potențialilor angajați, arată Edelman, cele mai apreciate teme pentru care, la rândul lor, angajatorii pot demonstra angajament sunt: drepturile omului, accesul la îngrijire medicală, inechitatea de ordin economic, egalitatea de gen și schimbările climatice. Cu precizarea că cei intervievați ar fi de 8-9 ori mai dispuși să lucreze pentru astfel de organizații, în timp ce o treime dintre respondenți le-au părăsit pe cele care au eșuat în această privință.

Studiul a fost efectuat la începutul lunii august 2021 în 7 țări (Brazilia, China, Germania, India, Japonia, Marea Britanie și SUA), pe un număr total de 7000 de respondenți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like